בחודש יולי האחרון הזמין הצרכן הישראלי כ-5 מיליון פריטים – עליה של כ – 10% במספר החבילות לעומת יולי אשתקד כמו כן, חלה עליה משמעותית של כ- 25% במשקל החבילות שנמסרו .
"העליה במספר החבילות שנמסרו לצד העליה במשקל גם בחודשי הקיץ מעידה על היערכות מוקדמת של ההורים לקראת החזרה לבית הספר. מגמה שאנו צופים שתמשך גם באוגוסט" מציין מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין
ההיערכות לקראת החזרה לביה"ס ניכרת השנה כבר בחודש יולי, על פי נתוני חברת דואר ישראל, המשקפים עליה במספר החבילות ומשקלן, של המקדימים להזמין ציוד, ביגוד ואביזרים, באתרי הסחר הבינלאומיים. עפ"י נתוני החברה בחודש יולי בלבד, הגיעו לארץ 5 מיליון חבילות, המשקפים עליה של כ 10% במספר החבילות ביחס לחודש יולי אשתקד. כמו כן נצפתה עלייה של כ 25% במשקל החבילות מול שנה קודמת, העומד על כ- 1,200 טון.
על פי תחזיות דואר ישראל אנו צפויים להמשיך ולראות גם בחודש אוגוסט, גידול נוסף של כ-10אחוזים במספר החבילות הנכנסות ושל 25% במשקל מול שנה קודמת. לשם ההשוואה באוגוסט 2018 , הצרכן הישראלי הזמין 4.7 מיליון חבילות מחו"ל.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, אמר "הגידול המואץ בשוק הסחר המקוון בשנים האחרונות מתבטא גם בחודשי הקיץ בתקופה בה רבים מהישראלים נמצאים בעצמם בחופשה בארץ או בחו"ל, ולמרות זאת כבר במהלך חודש יולי אנו רואים עליה במספר החבילות שהוזמנו ע"י הצרכנים. הגידול בהזמנת חבילות דווקא בחודשי הקיץ מיוחס להיערכות ההורים לחזרת הילדים לביה"ס. הצרכן הישראלי מנצל את מבצעי החזרה לביה"ס באתרי הסחר המקוון, משווה מחירים ומוזיל את סל הקניות. מנתוני שנים קודמות הקטגוריה המובילה בהזמנות לקראת החזרה לביה"ס ברשת היתה תיקי בית ספר, ולאחריה כלי כתיבה, קלמרים, ומדבקות לספרים ולמחברות, גאדג'טים אלקטרוניים ועוד. מגמה נוספת שעולה מהנתונים היא המשך הגידול במשקל החבילות, שמעידה על כך שהצרכן הישראלי התבגר, בטוח יותר באתרי הסחר השונים ומזמין פריטים גדולים יותר."
כדי להתמודד עם העומס הצפוי בנקודות המסירה, בדואר ישראל ממליצים לצרכנים להזמין מראש תור לסניף, בטלפון או באפליקציה. כמו כן, לדיוק המסירה, מומלץ בעת הזמנת המשלוח, לציין מיקוד בן 7 ספרות (ניתן למצוא באתר הדואר או באפליקציה בנייד), וכן מספר נייד, לצורך משלוח הודעה בעת הגעת הפריט ליחידה.