במכללת תלפיות מציבים את תחום הוראת המדעים בקדמת הבמה. מיזם חדש " מעבר לגבולות הרקיע " מפתח זירות לימוד חדשות סביב החלל והיקום.
ד"ר אורלי לנקרי ראש המחלקה ללימודי המשך ומרצה בחוג למדעים:" דיסציפלינת המדעים נוכחת ומשתלבת בחיינו בכלל ובחינוך בפרט".
בתאריך ז' בניסן (8.4.22) המריא איתן סטיבה לחלל. במסגרת טיסתו לחלל הוא ערך ניסויים מדעיים טכנולוגיים בשיתוף עם קרן רמון ומשרה"ח. אשר מטרתם לקדם בין היתר את החינוך המדעי בישראל.
בעקבות האירוע הלאומי-חינוכי. הוחלט במכללת תלפיות לחינוך בחולון להעלות את הנושא לסדר היום. ולהציב את תחום הוראת המדעים בקדמת הבמה באמצעות מיזם עצמאי.
מטרת המיזם " מעבר לגבולות הרקיע " הייתה פיתוח זירות למידה אינטרדיסציפלינרית. סביב היסוד המארגן של החלל והיקום. הפרויקט יושם בכל המסלולים (ביה"ס היסודי והעל יסודי, הגיל הרך, החינוך המיוחד והאומנות).
הסטודנטים תכננו שיעורים בנושאים מגוונים, יצירתיים ואינטרדיסציפלינריים תוך התאמתם לאוכלוסיות היעד שלהם ובשילוב מיומנויות המאה ה-21 ומיומנויות מדעיות הכוללות ביצוע תצפית מדעית, ניסויי חקר ובניית דגמים.
לדוגמה, שיעור שעסק בכוכבי שבת שילב גם ידע מדעי מהם כוכבי שבת, ידע היסטורי על הכנת המפות בזמן העתיק תוך חיבור לטכנולוגיה המתחדשת עד לימינו אלו וביצוע חקר גיאומטרי-אסטרולוגי.
השיעורים בגני הילדים. בבתי הספר. ובמסגרות החינוך המיוחד עסקו ביממה-יום ולילה. מערכת השמש, שנת חמה ולבנה, אסטרואידים ושביטים, חישוב נפח כדור ומסה, כוכבי לכת ושבת, עיבור שנה, מפות אסטרונומיות, ליקוי חמה ולבנה, חקר מבנה הלווין/ חללית ועוד.
ד"ר אורלי לנקרי ראש המחלקה ללימודי המשך ומרצה בחוג למדעים הוסיפה:
" מטרת המיזם המוצלח " מעבר לגבולות הרקיע " הייתה לפתח בקרב פרחי ההוראה את ההבנה שדיסציפלינת המדעים נוכחת. ומשתלבת בחיינו בכלל ובחינוך בפרט. כאשר אחת המטרות העיקריות בחינוך המדעי הינה פיתוח אזרחים בעלי אוריינות מדעית. ולשם אנו מכוונים".