ב-2021 נוכחות דיגיטלית משמעותית תורמת לכל עסק, והבסיס לכך הוא אתר. למעשה, רוב רובם של העסקים חייבים אתר, ולא עוד אתר אלא כזה שיספק ערך אמיתי למבקרים בו – כך שהם יתרשמו לטובה מהעסק שעומד מאחוריו.
בניית אתרים שאפשר לקדם בקלות – דגשים חשובים
גם כשמדובר על חנות אינטרנטית, גם כשהמטרה היא אתר תדמית וגם כשיוצרים בלוג מקצועי עם מידע מקיף – רצוי לבנות את האתר כך שיהיה אפשר לקדם אותו בקלות וביעילות. לשם כך חשוב להקפיד על הדגשים הבאים.
התאמה מלאה לכל הדרישות הטכניות של גוגל
הדגש הראשון עבור בניית אתרים שאפשר יהיה לקדם אותם באפקטיביות הוא התנהלות על-פי כל ההנחיות העדכניות של גוגל. לשם כך נדרשת בקיאות ספציפית, וזאת משום שגוגל נוטה לעדכן את הדרישות שלה לעיתים קרובות למדי.
בין הדרישות העיקריות: מפת אתר – קובץ XML שכולל את כל העמודים באתר עם מידע ספציפי לגביהם, כך שמנועי החיפוש ימצאו את כולם בקלות במהלך הסריקה וגם ידעו למשל מה ההיררכיה ביניהם; כותרות (H1), כותרות משנה (H2) ואפילו תת כותרות נוספות כדי שכל עמוד יהיה קריא ונוח להבנה; שימוש בתגיות (ובפרט כותרת ותיאור – שמופיעים בדף תוצאות החיפוש); וכן כללים שונים לגבי תמונות ו-וידאו.
בניית אתר מותאם למובייל
דגש שני, חשוב לא פחות, הוא התאמה מלאה לגלישה סלולרית. לדרישה הזו יש שתי סיבות: הראשונה היא שיותר ויותר גולשים מגיעים לחלק גדול מאוד מהאתרים דרך הסמארטפון שלהם – ואם האתר שלכם לא יוצג באופן מושלם, הם פשוט לא יבקרו בו. הסיבה השנייה היא שהאלגוריתם של גוגל כולל פרמטר שנקרא ידידותיות למובייל, והמשקל שלו כיום נכבד למדי – וחבל להפסיד נקודות ודירוג בגלל אתר לא מותאם.
יש שתי דרכים להבטיח התאמה: בניית אתרים רספונסיביים – כלומר אתרים שיודעים לזהות את הממדים המדויקים של כל מסך שעליו הם מוצגים, ולהתאים את התוכן אל המידות; או בניית שני אתרים במקביל, אחד לסלולרי ואחד למחשבים נייחים. במצב כזה תצטרכו גם לתחזק במקביל את שני האתרים, ולכן ברוב המקרים מומלצת האופציה הרספונסיבית.
חוויית משתמש אופטימלית
לכאורה קידום אתר נועד לגרום לו להיראות טוב מבחינת גוגל (ושאר מנועי חיפוש, כמובן). בפועל, המרכיב החשוב ביותר הוא להרשים את הגולשים, ובפרט את קהל היעד הרלוונטי מבחינת בעלי האתר.
הסיבה לכך פשוטה: גם אתר שמדורג גבוה מאוד בתוצאות של גוגל, ומושך אליו מבקרים רבים – אם הוא לא יספק חוויית משתמש מוצלחת, הגולשים פשוט יצאו ממנו ובוודאי שלא ייחסו לעסק איכויות חיוביות.
בהתאם בניית אתרים מקצועית באמת כוללת תשומת לב רבה להבטחת חוויית משתמש מעולה – מבחינת התוכן, הניווט, העיצוב ועוד. נשות ואנשי המקצוע של משרד פרסום ירדן דיגיטל צברו ניסיון רב ביצירת חוויית המשתמש המיטבית, על בסיס אפיון מדויק של צרכי האתר וקהל היעד שלו, והתוצאות בהתאם.