אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה וחברת "אלקטריקל" המשווקת מוצרי חשמל בליסינג יוצאים החל מהשבוע בשיתוף פעולה שיאפשר לסטודנטים רבים ליהנות ממוצרי חשמל לבנים חדשים ואיכותיים בדירות שלהם, בעלות חודשית מינימלית. אלקטריקל: "זו רק ההתחלה, אנחנו עתידים להרחיב את השירות לכלל הסטודנטים ברחבי הארץ"
מנכ"ל החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים, רם תורג'מן: "מדובר על מהפכה צרכנית שתקל על הסטודנט ואנחנו מתרגשים להיות בין הראשונים שמקדמים את אותה"
בקמפיין המיועד לקהילת הסטודנטים באוניברסיטת חיפה יוצעו מוצרים בודדים המותאמים לצרכי הסטודנטים וחבילות ליסינג ייחודיות שנקבעו מראש עם האגודה. חבילת הסטודנט תכלול את המוצרים הבאים: מקרר 400, מכונת כביסה 6 ק"ג, מייבש כביסה 7 ק"ג, כיריים חשמליות 2 להבות, מיקרוגל 20, ועלותה היא 125 ₪ לחודש. החבילה כוללת גם מימון חוץ בנקאי מחברת מיטב דש, הובלה והתקנה של המוצרים ובעיקר – שירות תיקונים מלא בבית הלקוח לכל תקופת הליסינג. השירות כולל את כל התיקונים שבדרך כלל נאלץ הצרכן להזמין עבורם טכנאי משום שהם לא כלולים באחריות. בחבילת הליסינג – כל התיקונים וכל התקלות כלולים באחריות החברה וללא השתתפות עצמית, ושירות התיקונים יתבצע ב48 שעות שלאחר פתיחת התקלה מול המוקד.
צעירים וצעירות בזמן תקופת הלימודים נמצאים באתגר משמעותי כאשר הם עוברים לדירה חדשה לבדם או עם שותפים ונאלצים לקנות מוצרי חשמל משומשים ובלויים או חדשים במחיר מלא באלפי שקלים. שירות הליסינג וחבילת הסטודנט שמציעה אלקטריקל מאפשר פריסה של ההוצאה הכספית על פני כל תקופת הלימודים. המימון של הרכישה אינו תופס את מסגרת האשראי, דבר משמעותי מאוד עבור סטודנטים, ותינתן להם האפשרות בסוף הלימודים להישאר עם המוצרים או להחזירם. במידה ומדובר בדירת שותפים – הסטודנטים יכולים לחלק את תשלום העסקה החודשית ביניהם או לבקש מבעל הבית להזמין עבורם ולשלם לו.
חברת "אלקטריקל" שהושקה בתחילת השנה, הציגה לראשונה מודל חדשני שמציע ליסינג של מוצרי חשמל בתשלום חודשי. העסקה כוללת מלבד המוצרים גם שירות תיקונים מלא (מעבר לאחריות), הובלה התקנה ומימון חוץ בנקאי ובעצם מודל של ראש שקט.
שיטת אלקטריקל מציעה מגוון מוצרי חשמל ביתיים (מוצרים לבנים) על בסיס תשלום חודשי נמוך וקבוע הכולל בתוכו את השימוש במוצר, הובלה, הרכבה, מימון ושירות תיקונים מלא 24/6. (אפילו תיקון המנורה במקרר וסתימה במכונת הכביסה) ללא כל תוספת מחיר ובפריסה כלל ארצית, מתוך הבנה שמכשירי החשמל אינם נכס אלא אמצעי המיועד לשרת אותנו. הלקוח יכול להזמין מוצר בודד או להרכיב לעצמו חבילה בהתאם לצרכיו: מקרר, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים, תנור, כיריים. מדובר על מודל שמותאם למציאות הישראלית הנוכחית בה יוקר המחיה הוא אפקט המקשה על רבים לניהול חייהם, המודל מאפשר למשל למי שנכנס לבית חדש ונמצא לפני הוצאות גדולות לא לוותר על מוצרי חשמל ברמה הכי גבוהה ומתאים במיוחד גם למי שרוצה להעלות את התשואה על דירה שהוא משכיר.
אלעזר ון-שפיגל, היזם והבעלים של חברת "אלקטריקל": "אני שמח על השותפות שלנו עם אגודת הסטודנטים של
אוניברסיטת חיפה. אנחנו באים לענות על צורך של קהלים רבים בציבור הישראלי שיוקר המחייה הוא נטל משמעותי על חייהם, וקהל הסטודנטים הוא ללא ספק אחת האוכלוסיות המשמעותית בנושא זה. לכן בנינו חבילת מוצרים העונה על הצרכים הייחודיים לסטודנטים. המטרה שלנו היא לספק מוצר מעולה, בשירות הכי טוב ובמחיר חודשי שלא מורגש כמעט בכיס. מדובר על מודל שלא קיים במתכונת הזו בשום מקום בעולם, עשינו עבודת מטה ושטח ארוכה לפני היציאה לאור כדי לענות על כל הצרכים של הצרכן הישראלי ואני מאמין שהכניסה שלנו לשוק תשנה את חוקי המשחק"
רם תורג׳מן, מנכ"ל החברה הכלכלית של אגודת הסטודנטים: "עבור רבים מהסטודנטים, רכישת מוצרי החשמל בתחילת הלימודים היא נטל כלכלי שמאלץ אותם להישען על ההורים או להיכנס למינוס, לכן שיטת אלקטריקל תאפשר להם עצמאות, גם כלכלית באופן שמתאים לאורח חייהם"
רקע מקדים למודל החדש:
כל משק בית רוכש או משדרג אחת לשנה שנתיים, את אחד ממכשירי החשמל הביתיים; מקרר, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים, תנור, כיריים. מוצרים אלו, ישמשו את בני הבית לתקופה של כ 4-6 שנים. איכות המוצר פוחתת עם השנים וכך גם באחרית ימיהם עלות תחזוקתם תעלה. מוצרים אלו, הינם הכרך בכל בית, אך עלותם היא נטל כלכלי, למרות ירידה כללית במחירי המוצרים. בישראל ובארה"ב רוב הרוכשים יפרסו בכרטיס האשראי את עלות הרכישה על פני תשלומים רבים. כך שאם בממוצע כל שנה משק בית רוכש או משדרג מוצר אחד, ופורס אותו על פני 24-36 תשלומים ובמקביל משלם עלויות "קריאת שירות טכנאי", על מוצר אחר, נוצר מצב כי בממוצע כל חודש אנו משלמים לא מעט ובסוף שוויי הציוד הנרכש יהיה "שואף לאפס"